• 19:09 – Конкурси на Новий рік 2019 для дітей. Веселі новорічні ігри 
  • 14:38 – Гірлянди своїми руками на Новий рік 2019: ідеї, варіанти та схеми 
  • 14:38 – Вироби в дитячий сад на Новий рік 2019: фото і покрокові інструкції виконання 
  • 14:32 – Маска Свині своїми руками на Новий рік 2019: майстер-класи з фото 

Платні дороги в Україні в 2019 році: вартість ділянок, останні новини

В кінці зими – початку весни 2018 року був прийнятий, а потім і підписаний знаковий для України закон про кардинальні зміни у сфері експлуатації та будівництва автошляхів. В ньому, нарешті, пропишуть всі норми і положення, що стосуються такого трепетного і дуже сильно запущеного питання в країні, як автомобільні дороги. У тому числі він регламентує і спорудження, а також правила подальшого використання платних трас. Платні дороги – цілком звична норма для європейського водія. Адже логічно, що знаходяться в комерційному користуванні автомагістралі вимагають ремонту і модернізації, обслуговування своєї інфраструктури. Звичайно, мається на увазі, що і їх якість – відповідне Очікується, що новий закон дозволить надати бажаючим водіям швидко і комфортно, за цілком розумну плату добиратися до пункту призначення, і при цьому сфера будівництва трас отримає такі необхідні їй інвестиції. Причому вони будуть не у відповідальності нашого міфічного Укравтодору, який, як відомо, як співається в одній гарній пісні: «Кладе асфальт місцями і трохи, щоб кожен окупант на підступах застряг». А у відомстві цілком конкретної комерційної організації, що управляє майном на правах концесії, діяльність, права та обов'язки якої чітко прописані саме в цьому самому законі.

Які траси стануть платними?

Платні дороги в Україні в 2019 році: вартість ділянок, останні новини
Насамперед, варто зазначити, що мова не йде про реорганізацію і зміну статусу вже наявних активно використовуваних доріг. Платними будуть спочатку будувати спецтрассы (бажаючі можуть і надалі користуватися звичайними безкоштовними дублерами), і першими з них, як очікується, стануть напряму «Біла Церква — Київ» та «Краковець — Львів». За даними з деяких джерел, спочатку розглядалася ще й «Чоп — Київ», але її поки що, начебто, перенесли на більш віддалену перспективу. На даний момент по першим двом наведеним працюють над техніко-економічним обґрунтуванням будівництва, після чого почнуть шукати потенційних інвесторів і організовувати тендерні процедури, а також конкурс на пошук концесіонера. Що ж стосується конкретної вартості, середньої «таксою» по Європі є 10-30 євроцентів. У нас на перших двох проектах об'єктивно збираються ставити найнижчий поріг – в 10 євроцентів (близько трьох гривень). Це логічно, враховуючи наш рівень життя і доходів, які, звичайно, не йдуть ні в яке порівняння з європейськими.

Нюанси будівництва та концесії

Платні дороги в Україні в 2019 році: вартість ділянок, останні новини
Складність з пошуком інвестиційних коштів для будівництва цих трас полягає в тому, що інвестор зможе окупити свої витрати виключно в тому випадку, якщо в майбутньому дана дорога буде демонструвати належну інтенсивність трафіку. Оскільки все це лежить в площині ймовірностей і прогнозів, обов'язково має запрацювати механізм державних гарантій і компенсацій, який безпосередньо працював з інвесторами по таких проектах і безпосередньо із самими магістралями. Звичайно ж, саме про це низка положень і був включений в новий закон, завдяки чому стало можливим передати будівництво та подальше обслуговування в приватні руки. Інакше, по правді кажучи, жоден бізнес не увійшов би в цей тендер з об'єктивних причин, ні за яких обставин. Наприклад, у відношенні ділянки «Біла Церква — Київ» вважається, що інвестори будуть просто в черзі стояти, щоб урвати цей ласий шматочок, адже рух у цьому напрямку традиційно завжди було надзвичайно інтенсивним. Те ж стосується і сверхпопулярной майбутньої «Чоп — Київ». А от щодо «Краковцу — Львову» такої впевненості немає, але обкатувати ідею, в першу чергу, будуть саме з нею, бо краще взяти не дуже вдалий проект і зрозуміти всі його ризики, ніж розслабитися на завідомо успішних і потім непідготовленими підійти до реалізації доріг з меншою інтенсивністю. У Кабміні вважають, що для відпрацювання механізму, збору статистики і виправлення всіх супутніх недоліків, які будуть виявлятися в процесі, даних двох трас цілком вистачить, і однією з причин такого скромного початку є те, що державний компенсаційний Фонд на цю тему не готовий поки «тягнути» відразу велику кількість платних доріг. У майбутньому ж їх будівництво буде, звичайно ж, адекватно розвиватися, і рано чи пізно, сподіваються у верхах, ми досягнемо такого ж рівня логістичної цивілізованості, як і ЄС.

Якими будуть платні дороги?

Платні дороги в Україні в 2019 році: вартість ділянок, останні новини
Перш за все, варто відзначити, що всі готуються платні траси стануть складовою загальної мережі європейських автобанів, зокрема, мова йде про зв'язує, по суті, два моря – Балтійське і Чорне, магістралі – Go Highway. І якщо все піде за планом з пошуком інвестора і концесіонера, будівництво «Краковець — Львів» та «Біла Церква — Київ» стартує з початку 2019 року. Як поділилися з нами в Автодорі, нові траси будуть використовувати технології, абсолютно відмінні від тих, які ми звикли бачити на своїх дорогах. Головними критеріями стануть довговічність, якість покриття, стійкість і екологічність. Цікаві ноу-хау на цей рахунок вже проходять своє тестування на деяких ділянках регіональних трас, і якщо вони себе покажуть добре, більшість автомагістралей України в недалекому майбутньому буде використовувати саме їх. Зокрема дуже перспективною виглядає технологія так поширених зараз в Європі «тихих» гумових доріг з бітуму з відповідними добавками.
Платні дороги в Україні в 2019 році: вартість ділянок, останні новини
По-перше, це чудовий і корисний на практиці варіант утилізації старих автошин та інших гумових відходів. По-друге, такі покриття відрізняються прекрасною в'язкістю, вони не бояться низьких температур, не старіють і не тріскаються. За статистикою, всього 15% гумової крихти в обсязі покриття, здатне продовжити термін його безремонтної експлуатації 15-20 років. Ще однією цікавою ідеєю став голландський інноваційний проект PlasticRoad, будує траси з відходів пластика – теж чудовий утилізаційний крок при максимальній користі результату. Вони являють собою складені за принципом конструктора цілісні плити з переробленого пластику з спецдобавками, в яких є отвори для комунікацій. Дані магістралі, згідно з результатами техніко-експлуатаційних випробувань, можуть укладати на будь-який тип грунту без попередньої підготовки, що істотно знижує собівартість проекту в цілому, витримують температурний діапазон від -40 до +80 і демонструють значну стійкість до будь-яких пошкоджень і зносу. Ці технології або які-небудь інші виберуть у нас в країні для облаштування перших платних автобанів – покаже час. Як і те, чи не виявиться їх будівництво черговим способом організувати теплу годівницю для наближених до влади бізнес-структур, без якої б то не було користі для простого народу.

Відео



Платні дороги в Україні в 2019 році: вартість ділянок, останні новини
  • Сьогодні
  • Популярне
  • Читають